Alles komt goed, toch?

foto Henk van Esch

‘Trainer, het komt goed. Maak je niet druk’. Dit soort teksten schieten bij Wim van der Horst de laatste tijd met regelmaat door zijn hoofd. De assistent-trainer van FC Den Bosch maakte zich als hoofdcoach van Sint Michielsgestel al voor Kerstmis zorgen over het almaar afnemend aantal fitte spelers en de daaraan gekoppelde neergaande lijn in de prestatie- en puntencurve. Niet ongegrond, blijkt nu. “Ik heb dit scenario al een hele tijd min of meer zien aankomen. En nu is het vijf voor twaalf.”

De middelen om iets tegen de gestage val te doen waren beperkt. Van der Horst, die ook volgend seizoen de technische touwtjes in handen heeft, somt gevraagd het rijtje van (langdurige) afwezigen op en er lijkt maar geen einde aan te komen. Zo had hij aanvankelijk vier spitsen tot zijn beschikking, maar niet één ervan kan Van der Horst momenteel gebruiken. Geen Peter Uneken, geen Jelle Hoekstra. Ook niet sterkhouder Robert van Boxtel, die in januari voor zijn maatschappelijke carrière koos. Heel misschien Dick Moll van Charante, hoewel die een maand niets heeft kunnen doen. En wellicht kan Joep van Dulmen, sinds deze week fit, als tijdelijke (inval)kracht nog iets betekenen. “Ondanks alles hadden we toch niet op deze positie hoeven te staan. Als je eens wist hoeveel punten wij gewoon vergooid hebben. En als de concurrentie vervolgens serietjes gaat maken, dan hijgen ze je op een gegeven moment vanzelf in de nek.”

Anders dan vastklampen aan ongeschreven wetmatigheden dat elke ploeg iedere wedstrijd wel een paar kansen krijgt, heeft Van der Horst niet. Of het moet zijn dat het niet zeker is dat BVV en/of Avanti hun duels zomaar gaan winnen. Eén concreet houvast hebben Van der Horst en Gestel wèl. “We hebben alles in eigen hand. Winnen en we zijn veilig. Daarom, we moeten geloof blijven houden! Onmogelijk is het niet.”


One response to “Alles komt goed, toch?

  • conditietrainer

    Misschien een andere conditionele opbouw zowel in het seizoen als in de trainingen. In de warming-up loopscholing en dynamische rekoefeningen, regelmatig coordinatietraining en elke week krachttraining (vooral coretraining) op t veld. Je zult nauwelijks blessures hebben. Suc6!!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: